Stoisko handlowe – pomysł na świetnie prosperujący biznes


biznes, Handel / czwartek, 5 grudnia, 2019

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej to świetny sposób na zarabianie dużych pieniędzy. Aby jednak tak się stało, trzeba mieć smykałkę do interesów oraz pomysł, co chcielibyśmy sprzedawać swoim klientom. Warto wiedzieć, że dobry pomysł na biznes to już jest połowa sukcesu. W przypadku, gdy chcemy być związani z branżą handlową, wówczas dobrym pomysłem są stoiska handlowe ulokowane w centrach handlowych. Jak pokazują wszystkie statystyki, stoiska handlowe to jednocześnie jedne z najtańszych i najskuteczniejszych rozwiązań na zdobycie szerokiego grona klientów. 

 

Stoisko handlowe – dlaczego warto je otworzyć?

Założenie swojego własnego stoiska handlowego to bardzo dobra decyzja. Warto wiedzieć, że możemy na tym całkiem sporo zyskać. Jak pokazują dane ujawnione przez najpopularniejsze polskie galerie handlowe, opłaty z tytułu wynajmu lokali w galeriach nie są zbyt wygórowane. Oczywiście dla początkującego przedsiębiorcy mogą one być bardzo poważnym utrudnieniem. W sytuacji, gdy nasza działalność nie wymaga posiadania ogromnej powierzchni, wówczas powinniśmy zainteresować się znacznie tańszą alternatywą. Chodzi tutaj oczywiście o małe stoiska handlowej, tak zwane wyspy towarowe. Na początku będziemy zobowiązani jedynie do zapłacenia kilku tysięcy złotych za jej wykonanie, jednak ostateczny koszt najmu będzie o wiele niższy. Ceny są mocno zróżnicowane – zależą przede wszystkim od tego, gdzie będzie zlokalizowane naszego stoisko, jakie będzie miało rozmiar oraz na jak długi czas podpiszemy umowę z galerią handlową. Wielu właścicieli centrów handlowych chce mieć także stałą kontrolę nad tym, jaki asortyment proponują stoiska handlowe swoim klientom.

Odpowiednia lokalizacja stoiska handlowego w galerii pełni niezwykle ważną rolę. Musi to być w dobrze widocznym punkcie, który będzie dostępny dla wszystkich odwiedzających galerię klientów. Zaleca się, aby rozstawić ją na poziomie zero zaraz obok wejścia lub przy sklepach cieszących się największą popularnością. Stoiska handlowe w większości przypadków otwarte są w takich samych godzinach, co pozostałe sklepy umiejscowione w galerii. Dzięki temu można dopasować ofertę i dotrzeć do rozmaitych grup klientów. Mowa tutaj zarówno o tych klientach, którzy uwielbiają robić zakupy w godzinach rannych, jak i tych, którzy preferują wieczorne zakupy. 

Czy fakt, że stoiska handlowe mają mały rozmiar, jest wadą? Niekoniecznie. Wiele osób narzeka na ich małe rozmiary, jednak jest to nieprawda. Jeśli prowadzimy mały biznes, do naszej dyspozycji wystarczy tylko miejsce na kasę fiskalną oraz najważniejsze dokumenty. Trzeba zwrócić uwagę na jak najlepsze możliwości ekspozycji towarów na stoisku handlowym – najlepiej, gdy będą one dostępne ze wszystkich czterech stron. W wielu przypadkach w takim stoisku handlowym możemy zakupić znacznie więcej przedmiotów niż w zwykłym sklepie. 

 

Co opłaca się sprzedawać w stoisku handlowym?

Wiele osób zastanawia się nad tym, co najlepiej byłoby sprzedawać w utworzonym stoisku handlowym. Warto wiedzieć o tym, iż należy się nad tym dobrze zastanowić. Jeśli podejmiemy złą decyzję, będzie się to wiązało z bardzo przykrymi konsekwencjami. Najlepiej jest sprzedawać takie towary, na które jest duży popyt. Wówczas klienci z pewnością do nas trafią i będą bardzo chętnie kupowali u nas produkty. Jeśli nie mamy jednak w głowie jakiejkolwiek koncepcji, powinniśmy najpierw stworzyć listę stoisk i sklepów zlokalizowanych w dane galerii handlowej. Wtedy można się zastanowić, jakich produktów czy usług tam brakuje. Mowa tutaj na przykład o kawiarni, e-papierosach czy akcesoriach dla sportowców. Można również zapytać o opinię w tym zakresie klientów – może podsunąć nam jakiś ciekawy pomysł odnośnie tego, jakiego sklepu brakuje w danej galerii handlowej?

 

Franczyza – dla rozsądnych

Innym ciekawym rozwiązaniem jest także franczyza. Jest ona dedykowana wszystkim przedsiębiorcom, którzy nie lubią ryzykować i chcą mieć duże szanse na to, że prowadzony przez nich biznes będzie w stanie się utrzymać. Franczyza polega na tym, że przystępujemy do jakiejś sieci i działamy pod jej nazwą. Otrzymujemy wówczas gotowy pomysł na biznes, zatem ryzyko niepowodzenia w takim biznesie jest naprawdę bardzo małe. Tanie systemy franczyzowe, na przykład stoiska handlowe w galeriach charakteryzują się najszybszym wzrostem na całym rynku handlu. Firmy franczyzowe wspierają swoich franczyzobiorców na wszystkich etapach rozwoju, dzięki czemu ten model biznesowy z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością wśród polskich przedsiębiorców. 

Jednym z największych atutów franchisingu jest fakt, iż dołączając do takiej sieci, możemy działać po marką znanego przedsiębiorstwa. W ten sposób już na starcie mamy zapewnione uznanie oraz rozpoznawalność wśród ogromnej ilości klientów. Aby otworzyć takie stoisko handlowe, wystarczy, że posiadamy około 25 tysięcy. W tej kwocie zawiera się zakup całego towaru dla stoiska, jego przygotowanie oraz opłata czynszowa. Sieci franczyzowe pomagają również swoim przedsiębiorcom w zdobyciu dofinansowań z Unii na otwarcie własnej działalności gospodarczej.