Na pozycjonowanie filmów w serwisie YouTube mo?emy wywiera? wp?yw w podobny sposób, jak w przypadku pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarce Google . Pozycjonowanie filmów i pozycjonowanie stron ró?ni? si? jednak – odmienne s? tak same czynniki rankingowe, jak i ich waga. Pozycjonowanie filmów na YouTubie to stosunkowo nowa i bardzo dynamiczna ga??? SEO. Wci?? ?atwo w niej o szybkie rezultaty – nawet przy niskich bud?etach.
Pozycjonowanie filmów a pozycjonowanie stron internetowych
YouTube to doskona?e medium marketingu i reklamy, korzystanie z tego serwisu mo?e wywrze? bardzo korzystny wp?yw na wyniki sprzeda?owe. Coraz wi?cej sklepów internetowych i innych przedsi?biorstw otwiera wi?c w?asne kana?y na YouTubie. Mog? one zawiera? tak materia?y bezpo?rednio omawiaj?ce okre?lone produkty i us?ugi, jak i filmy informacyjne, w których przemyca si? tre?ci marketingowe. Samo regularne zamieszczanie filmów to jednak za ma?o – konkurencja w serwisie YouTube jest coraz bardziej wyra?na. Konieczne staj? si? wi?c dzia?ania SEO https://www.adamgrabowski.guru/specjalista-pozycjonowanie-seo/ , które w wielu aspektach przypominaj? pozycjonowanie stron internetowych w wynikach organicznych Google.
Samo klasyczne pozycjonowanie stron tak?e zyskuje poprzez pozycjonowanie powi?zanych z nimi filmów. Dobrze przygotowany materia? umieszczony na YouTubie mo?e kierowa? na stron? internetow? znaczny ruch. Umieszczanie materia?ów filmowych na stronach jest czynnikiem rankingowym – podobnie jak umieszczanie na nich materia?ów graficznych. Filmy nie musz? jednak znajdowa? si? na naszym w?asnym hostingu, mog? to by? tak?e filmy zamieszczone w serwisie YouTube.
Ogólne zasady pozycjonowania filmów
Coraz wa?niejsza w SEO zasada content is king w pozycjonowaniu filmów na YouTubie sprawdza si? szczególnie silnie. Skuteczne pozycjonowanie jakichkolwiek materia?ów na YouTubie nie jest mo?liwe, je?li nie s? one atrakcyjne wizualnie i nie zawieraj? rzeczywi?cie informatywnych lub rzeczywi?cie interesuj?cych tre?ci. Zasada ta w mniejszym stopniu obejmuje pozycjonowanie stron – w pozycjonowaniu w Google wa?niejsze s? linki zewn?trzne oraz wewn?trzna optymalizacja strony. Algorytmy ustalaj?ce pozycj? filmów w serwisie YouTube nie potrafi? oczywi?cie rozpoznawa? tre?ci filmu.
Czyni? to jednak same zainteresowane nimi osoby – ilo?? wy?wietle?, ilo?? polubie? i czas sp?dzony na ogl?daniu filmów determinowane s? przez jako?? materia?u. Tymczasem to w?a?nie wzorce zachowa? u?ytkowników stanowi? w przypadku serwisu YouTube g?ówne czynniki rankingowe. Kluczem do pozycjonowania filmów jest wi?c zdobywanie warto?ciowego ruchu.
Czynniki rankingowe w pozycjonowaniu filmów na YouTubie
Mo?liwo?ci umieszczania fraz kluczowych przy filmach s? ograniczone – tym bardziej jednak trzeba stara? si? o ich rozs?dne i skuteczne rozplanowanie. Frazy kluczowe, na których nam zale?y musi zawiera? przede wszystkim sam tytu? filmu. W tytu?ach filmów nie powinno si? umieszcza? polskich znaków i znaków interpunkcyjnych innych ni? my?lniki. Frazy powinny zawsze wyst?powa? w mianowniku (pozycjonowanie stron https://www.pozycjonowanie.poznan.pl/ dopuszcza natomiast w coraz wi?kszym zakresie odmienianie s?ów kluczowych). Inne miejsca, w których mo?emy umie?ci? interesuj?ce nas s?owa kluczowe to opis filmu, opis kana?u, tytu? kana?u, tagi zamieszczone pod filmem, tytu?y playlist oraz do??czane do filmu napisy w j?zyku polskim lub w j?zykach obcych. Frazy zamieszczone w komentarzach nie wywieraj? prawdopodobnie wp?ywu na pozycj?.
Najwa?niejszy czynnik rankingowy filmów na YouTubie to sama ilo?? wy?wietle?. Istotna jest tak?e ilo?? polubie?, które zdob?dziemy oraz ilo?? komentarzy (nie sama ich tre??). Cz?sto stosowan? i wci?? skuteczn? technik? jest sztuczne „nabijanie” licznika wy?wietle? – YouTube d??y jednak do ograniczenia tego rodzaju praktyk. Do najwa?niejszych sposobów zwi?kszenia liczby wy?wietle? filmu nale?y jego promocja na serwisach spo?eczno?ciowych. Najbardziej istotny jest jednak content – film powinien by? interesuj?cy monta?owo i graficznie, a jednocze?nie przekazywa? rzeczywi?cie u?yteczne informacje o produktach.
Trzecia grupa czynników rankingowych to optymalizacja kana?u i optymalizacja jako?ci filmów. Optymalizacja jako?ci jest oczywista: wy?sz? pozycj? zajmuj? filmy w jako?ci HD, które s? przy tym odpowiednio d?ugie (co najmniej 10 minut). Optymalizacja kana?u to przede wszystkim regularno?? w zamieszczaniu materia?ów, stosowanie opisów i elementów graficznych (np. awatarów) oraz podzia? zamieszczonych na kanale filmów na playlisty.
Linki zewn?trzne w pozycjonowaniu filmów nie s? bardzo istotne, tak?e stanowi? jednak czynnik rankingowy. Ogólne zasady link buildingu s? identyczne jak te, które obejmuj? klasyczne pozycjonowanie stron. Linki zewn?trzne prowadz?ce do filmu powinny by? wi?c nie tylko mo?liwie liczne, ale tak?e warto?ciowe. Powinny wi?c znajdowa? si? na tych stronach, które same zajmuj? wysokie pozycje w Google i które algorytmy Google uznaj? za „zaufane” (np. na stronach edukacyjnych i samorz?dowych). Warto, aby tak?e tekst anchorów linków zawiera? frazy, na których nam zale?y.