Trądzik, a dieta?


dieta / poniedziałek, Wrzesień 9th, 2019

Wielu z nas nie zdaje sobie sprawy jak duży wpływ na wygląd i stan naszej skóry ma dieta. Niestety, ale spożywanie produktów o niskiej jakości często powoduje gorszy stan naszego całego organizmu, a często to, co dzieje się wewnątrz naszego ciała odbija się np. w postaci trądziku na naszej twarzy. Dlatego tak ważne jest stosowanie zdrowej i zbilansowanej diety, która pomaga w prawidłowej pracy naszego całego organizmu.

A więc co najlepiej wyeliminować z naszej codziennej kuchni, a co najlepiej jak najszybciej do niej włączyć?

 

CUKIER

Często cukier jest główną z przyczyn powstawania trądziku. Spożywanie go powoduje wzrost stężenia insuliny w krwi, co powoduje pogorszenie naszego trądziku.

Najlepiej jest wyeliminowanie go z codziennej diety lub chociaż ograniczenie jego spożywania do minimum co na pewno przyniesie korzyści dla całego ciała, ponieważ cukier jest również odpowiedzialny za szybsze starzenie.

 

NABIAŁ

Powstawanie trądziku często może być również wywołane przez spożywanie nabiału. Już odstawienie go na nawet 2 tygodnie może dać odpowiedź czy to on był głównym winowajcą naszych wyprysków. Podobnie jak cukier ma wysoki indeks insulinowy, co powoduje zwiększenie stężenia tego hormonu we krwi.

 

PRODUKTY WYSOKO PRZETWORZONE

(białe pieczywo, fast food, wafle ryżowe)

Często produkty te mają wysoki wskaźnik glikemiczny.

 

OWOCE I WARZYWA

W diecie przy trądziku ważną rolę odgrywają świeże warzywa i owoce, które są bogatym źródłem witamin oraz minerałów. Dostarczają również cennego błonnika pokarmowego, który wspomaga oczyszczanie organizmu z toksyn.

MARCHEWKA – zawarty w niej beta-karoten działa jak filtr, który chroni nas przed promieniowaniem UV.

TRUSKAWKI – zmniejszają działanie wolnych rodników w ludzkim organizmie. Jedną z zalet spożywania truskawek jest również ograniczenie produkcji sebum, które również jest jedną z przyczyn powstawania trądziku.

 

NAPOJE

Podczas walki z trądzikiem najlepiej unikać: gazowanych napoi, alkoholu, dużych ilości soli, ostrych przypraw (które mogą nasilić produkcję sebum), tłuszczy zwierzęcych.

A pomóc może spożywanie: zielonych warzyw, tłuszczów roślinnych (olej lniany), kasze, ryby, sok z buraków.

 

Należy pamiętać, że najlepsze efekty daje połączenie zdrowej, zbilansowanej diety z ruchem oraz spożyciem dużej ilości wody, oraz unikanie stresu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *